Zespół wojewody chce, by dworzec znowu działał w historycznym obiekcie. Po wybudowaniu nowego dworca, hala starego została zamknięte. Podróżni korzystają tylko z podziemnego przejścia.
Wśród postulatów znalazła się także budowa dodatkowego peronu między peronem trzecim a galerią handlową. Dziś minął termin na zgłaszanie koncepcji, jest szansa, że prace rozpoczną się w przyszłym roku.
- Będzie to peron pełnowymiarowy taki, jak wszystkie pozostałe perony są i będą na stacji Poznań Główny. Będą także będą mogły zatrzymywać się wszystkie pociągi te długie spółki PKP Intercity, również kolei tej szybkiej. Tam będą schody, windy, pełne wyposażenie dla pasażerów - mówi rzecznik PKP PLK Zbigniew Wolny.
Wśród postulatów zespołu wojewody znalazły się także: przedłużenie podziemnego przejścia na dworcu aż do galerii handlowej oraz wykonanie wspólnego zadaszenia nad peronami 4,5 i 6.
Jeśli chodzi o poznański węzeł kolejowy zespół proponuje: budowę trzeciego toru między stacją Poznań Główny a posterunkiem ruchu Poznań Jeżyce z przystankiem przy ul. Kościelnej oraz poprowadzenie toru do lotniska Ławica, a docelowo do Tarnowa Podgórnego. Wypracowane propozycje wojewoda Zbigniew Hoffmann chce przedstawić ministrowi infrastruktury.
Dajcie spokój, co to za historyczny obiekt!? Zwykła kwadratowa bryła jakich w latach komuny budowano na pęczki. Wewnątrz również zero polotu, zero architektonicznego kunsztu, zimą zimno jak w psiarni, ot zwykły szary komunistyczny moloch.
Ale jedno trzeba mu przyznać, był bardziej funkcjonalny od nowego dworca, a co najważniejsze było blisko do wszystkich peronów a nie tak jak teraz wyprawa bez przewodnika na perony 4-5-6.